В статията Храненето е култура, подхванахме наболялата, според нас тема, за отношението към храната. Обърнахме внимание и на липсващата брънка, която би ни позволила, без да прескачаме границите на нормалното, да се отнасяме към тази ежедневна необходимост по-съзнателно. Да се храним правилно и добре в никакъв случай не означава, че трябва да се подлагаме на строги диети или че, трябва да купуваме само скъпи или само био продукти. Първата и най-важна крачка към доброто хранене е познаването на продуктите. Как обаче, да се ориентираме в огромния поток на информация, с която ни залива глобализирания свят? Не е възможно да знаем всичко. Тогава какво да правим? Единственият ни избор е винаги да четем внимателно етикетите. За сега, това също не може да ни даде абсолютна гаранция, защото има още доста какво да се желае в това отношение. Нужни са по-строги и най-вече по-ясни правила за надписите, които понякога са разбираеми само за хората, завършили химия с университетско отличие. Все пак има някой основни неща, които могат да ни предпазят от недоброжелателни производители и търговци, които спекулират с неосведомеността на хората.
В повечето случаи, водени най-вече от различни модни течения, харчим неоправдано много пари за продукти, храни или напитки без да си даваме ясна сметка какво точно купуваме. Например, помните ли огромните опашки пред Макдоналдс, преди години? Беше модно да се ходи там. Слава Богу, започнахме да си отваряме очите и да разбираме наистина, че не всичко, което блести е злато.
Една от причините да създадем нашия блог е именно желанието ни да разобличим някои широко разпространени митове и заблуди, отнасящи се най-вече до италианската кухня и продукти. Налагаме си това своеобразно ограничение, защото от позицията на непрофесионални готвачи, смятаме че, не е редно да претендираме за познания върху френската, немската или някоя друга кулинарна традиция. Освен това сме строги привърженици на идеята, че всеки трябва да прави онова, от което разбира и да не се бърка там, където нещата не са му ясни. Вярваме и че, ако повече хора разсъждават така, светът и всичко около нас ще бъде, наистина, едно по-добро място.
Все пак, държим да подчертаем, че професионално си изкарваме хляба с дейност, чрез която сме в непосредствен, ежедневен контакт с италиански земеделци и производители на хранителни продукти, ресторантьори и хора занимаващи се с най-вече с еногастрономичен туризъм. Разбира се, правим и други неща, които заедно с любовта ни към добрата кухня, са ни подтиквали и продължават да ни подтикват към различни инициативи в подкрепа на Добрия Вкус.
Понякога, в редица области като модата или кухнята, думата Италия се е превърнала сама по себе си в марка и в гаранция за добри продажби. В същото време обаче, се злоупотребява изключително много с това. По тази причина, а и поради твърдата ни убеденост, че културата на хранене започва от доброто познаване на продуктите, смятаме да подготвим поредица от материали, своеобразен речник, в който да обясним на кратко какво представляват в действителност някои от най-разпространените и най-ползвани италиански продукти и как да ги ползвате с добри резултати. Така, когато следващия път видите на рафтовете в някой магазин, например, бял балсамов оцет, или когато в ресторант ви сервират Карбонара със сметана и за тези „удоволствия” ви поискат прилична сума пари, ще знаете, че в Италия няма бял балсамов оцет и че карбонарата не се прави със сметана. Ние нямаме нищо против хората, които произвеждат бял оцет или готвачите, които правят паста със сметана, вероятно техните продукти са не по-малко вкусни и качествени. Ние сме против приписването на италианска автентичност и оригиналност на неща, които не са такива.
Няма коментари:
Публикуване на коментар