27.10.11 г.

ПАСТА С ТИКВА И СИНЬО СИРЕНЕ

images Дали защото наближава Халоуин или защото просто е сезонът на тиквите, а и дъщеря ми се опитва да ме придума да изтърбуша една  и да и направя фенер, замислих се, ако все пак се хвана на тая въдица, как да оползотворя „остатъците”. Та, така ми дойдоха на ум няколко рецепти от традиционната италианска кухня, които нямат нищо общо с промъкналия се отвъд океана празник, но които пък на фона на семейния миш-маш от култури ми се струват особено подходящи за отбелязване на събитието, независимо от коя „страна” гледаме на нещата. Между другото, ако някой знае как се изтърбушва тиква и как се прави от нея фенер, моля да сподели. Аз лично досега не съм го правил.
В Италия тиквата присъства като съставка в множество рецепти за всякакъв вид ястия. Лина пък твърди, че тиквата в България присъства не само в кухнята, но даже и в литературните произведения на класиците, едно от които се изучавало задължително в училище и поради тази причина всеки българин знае каква е структурата на Печената тиква. Е, в това отношение явно ще си остана невеж, поне докато не намеря въпросния шедьовър преведен на италиански. До тогава, единственият ми контакт с нещо българско, съдържащо тиква ще си остане тиквеникът, който Лина приготвя всяка година по Коледа. Добре и се получава това нещо, защото си хапвам порядъчно от него -  „хубаво, топло, сладко и над него се вие тънка изкусителна пара”. И понеже наистина много ми харесва тази баница, Лина ме е научила даже да казвам – Аз съм тик-ве-ник! Не мога да разбера само, защо ми се смее след това – според мен, си го произнасям съвсем правилно.
Тиквеник или не, да си се върна на моята рецепта. Ето какво ви е нужно:



- 200 гр. ситно нарязана тиква;
- 400 гр. паста;
- 50 гр. масло;
- 50 – 70 гр. горгондзола (синьо сирене)
- половин глава лук;
- 300 мл. прясно мляко;
- сол на вкус;
Приготвяне: Сложете да завира тенджера с вода, в която ще сварите пастата. (виж тук Спагети Болонезе в абзаца Доизкусуряване) В дълбок тиган разтопете маслото и запържете съвсем леко ситно нарязания лук. Добавете парченцата тиква и залейте веднага с млякото. Намалете котлона на минимум и бъркайте почти непрекъснато, най добре с вилица, докато тиквата омекне. Когато ви се получи гъста кашичка натрошете вътре горгондзолата и разбъркайте докато се разтопи напълно. Когато и пастата се свари, изсипете два-три черпака от водата, в която е вряла в тигана, отцедете останалите макарони (без да ги миете) и ги сложете при соса. Объркайте всичко много добре и поднесете ястието, докато е още горещо.
Доизкусуряване: Сервирайте задължително с червено вино.
Гответе с ентусиазъм и настроение и нека Добрият вкус да бъде с вас!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Варено със сос pearà

Вареното със сос pearà е типично ястие в празничното италианско меню най-вече на жителите на Верона и околностите. Легендата разказва, че...