10.12.10 г.

ОКТОПОД СЪС ЗЕЛЕНЧУЦИ


Определено не влизам в групата от хора, които постят по това време на годината. Все пак се опитвам, до колкото мога естествено, да спазвам някакво благоприличие. Например, хапвам доста риба. Морските дарове са едно от любимите ми неща. Хем, са страшно вкусни, хем се приготвят бързо и сравнително лесно. Тъй като напоследък октоподът е сред морските животни, за които се говори най-много и му се преписват какви ли не качества, включително и гадателски, мисля да ви предложа още една рецепта, която да ви даде възможност да се уверите сами за какво става октоподът и за какво не. Оригиналната рецепта е испанска, но аз естествено съм я поиталианчил. Вие може, разбира се, да си я побългарите, все пак обаче, трябва да си набавите:
1 бр. октопод (около килограм);
черни маслини без костилки
½ червена чушка;
½ жълта чушка;
½ глава червен лук;
3-4 стъбла от целина;
морков;
магданоз;
зехтин и сол на вкус;
Забележка: Както виждате, не посочвам  точното количество на продуктите – решете си вие как  ви е по-вкусно, с повече или с по-малко зеленчуци. Написал съм по половин чушка от цвят, защото тук при мен, чушките тежат по около 300-400гр. едната. Добре е маслините да са от сорта таджаске, (olive taggiasche) но ако не намерите, ползвайте черни маслини – тези от бурканчетата, но не с водна саламура, а киснати в олио.


Приготвяне: Най-напред измийте октопода и го сложете да се вари в голяма тенджера с подсолена вода. Може да сложите във водата и някоя и друга мерудия за вкус (вижте тук) и най-вече: не забравяйте корковата тапа! Аз лично, този път сложих две, за да съм по-сигурен, защото октоподът ми беше възголемичък. Трябваше му горе-долу час, докато се свари. По принцип за да разберете дали октопода е готов, действайте като при кекса – промушвайте от време на време с клечка за зъби. Когато клечката започне да пробива лесно пипалата, означава, че сте готови.

Докато „пиоврата” ви се вари (пиовра е италианска дума за октопод, но не за този, който се яде) и така или иначе сте отворили бутилка вино, защото ви трябва тапата (хи-хи), пийвайте си и лека по-лека, да не отива зян, си режете на ивички зеленчуците и ги слагайте в дълбока купа. Приблизително така:



Когато октоподът ви се свари, извадете го и го нарежете на кубчета. Ето така:
Сложете повечко зехтин, сол на вкус, а може и да сложите един дафинов лист за аромат. Объркайте всичко добре и … наздраве!
Лично аз предпочитам да си пийвам с октопода пенливо бяло вино. В случая си бях изстудил бутилка брут.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Варено със сос pearà

Вареното със сос pearà е типично ястие в празничното италианско меню най-вече на жителите на Верона и околностите. Легендата разказва, че...