11.11.10 г.

ПЪЛНЕНИ МАКАРОНИ НА ФУРНА


Когато времето застудее и човек може да си пийне чаша червено вино дори на обяд означава, че е дошъл подходящия момент да си приготвите пълнени макарони с рагу. Мисля, че вече бяхме споменавали, че италианците под рагу, разбират вид, да го наречем сос, на месна основа. Най-вкусен и най-популярен е сосът болонезе. Рецептата можете да намерите тук.  Бързам да уточня, че оригиналното име на рецептата  на български би прозвучало като „Макарони на фурна”, но тъй като в България под това наименование са популярни печените макарони с мляко, захар и яйца, реших да нарека „Пълнени макарони с рагу” това истинско кулинарно изкушение. Всички продукти, които са ви нужни са лесно откриваеми по магазините.

Важното е да разгледате по-добре щанда с макароните и да си купите от тези с най-голяма форма. Която и марка или производител да изберете името на този вид паста е канелони. Възможно е да откриете и вариант на пресни канелони, които в повечето случай ще са направени от прясна паста с яйца, но най-разпространени са нормалните „сухи” канелони.  И така, ако ще готвите за четирима човека, набавете си:




250 гр. канелони

400 гр. сос болонезе - рагу
400 гр. бешамелов сос
20- 30 гр. масло
50 – 70 гр. пармиджано



Приготвяне: Пригответе си сос болонезе – рагу, според следната рецепта ( сос болонезе). Докато рагуто довира си направете и бешамеловия сос. Когато водата заври сложете канелоните да кипнат за не повече от две-три минути, след което ги извадете с помощта на решетъчна лъжица и ги оставете да се доизцедят и поизстинат върху суха домакинска кърпа.



Намажете добре с масълце дъното на подходяща по размери тава. Вземете канелоните един по един и с помощта на чаена лъжичка ги напълнете добре със соса болонезе. Наредете ги в тавата, но не много плътно и залейте всичко с бешамеловия сос. Настържете най-отгоре пармиджаното и запечете в предварително загрята фурна докато се зачервят и образуват хрупкава коричка.


Доизкусуряване: Рецептата не е особено сложна. Единствено за соса болонезе ще ви е нужно малко повече време. В основата си канелоните на фурна, наподобяват много приготвянето на класическата лазаня. Лично аз, за да не сбъркам количеството канелони, което ми е нужно, най-напред си ги подреждам на сурово в тавата за да видя колко ще се хванат. А, да… щях да забравя. Лина, която е доста педантична ме подсеща, че трябва да обясня как се прави и бешамеловия сос. Да ви кажа честно, според мен го прави, защото тя самата не знае как се приготвя този основен в кухнята сос. Така че, няма на къде да бягам и ще ви споделя набързо как го правя аз. Признавам, че рецептата ми е малко на око, така да се каже, но ви уверявам, че никога не съм имал проблеми с моя сос бешамел: Важното е да сте си извадили поне час по- рано от хладилника приблизително половин литър прясно мляко. Вземете средно дълбока тенджерка и разтопете на бавен огън около 100 гр. масло и когато сте готови добавете горе-долу 6 пълни и с връх лъжици брашно. Бъркайте добре всичко до получаването на леко кафеникав цвят, след това отдръпнете от огъня и без да спирате да бъркате добавяйте леко по-леко млякото. Сложете сол на вкус и ако питате мен и съвсем мъничко настъргано индийско орехче. Може да върнете соса на котлона и да продължите да бъркате докато се получи среден по гъстота сос. Лина ми подсказва, че гъстотата е подобна на тази на бозата … Извинете ме, ама не знам какво е боза! Сигурен съм, че вие знаете за какво става въпрос. Аааа… бозата била за пиене – хъм, аз ви препоръчвам за това ястие едно хубаво, плътно червено вино.



Наздраве и да ви е сладко!















Няма коментари:

Публикуване на коментар

Варено със сос pearà

Вареното със сос pearà е типично ястие в празничното италианско меню най-вече на жителите на Верона и околностите. Легендата разказва, че...