21.11.11 г.

ТЕЛЕШКИ ДЖОБ С ПЪЛНЕЖ


                                                                                 
teleshko
Не знам при вас как е, ама тук при нас, започнаха лека полека, да ни облъчват с пред коледни реклами. Дали пък не е вече време да се замислим за идващите празници? То на мен, суетнята около Коледа винаги ми е харесвала най-много в кулинарната и част. Подаръците, изненадите и другите му подобни, оставям в ръцете на Дядо Коледа ... нали за това си плащам подобаващо. Той да му мисли! Виж, за вечерята и изхранването на семейството не бих се доверил на добродушния дядо, предпочитам да си приготвя нещата сам. Тук искам да отворя една скоба, ако ми позволите. Става въпрос за това, че българският Дядо Коледа си имал някаква помощничка – Снежанка се казвала. Информацията я имам от достоверен източник (дъщеря ми), но майка и – на дъщеря ми, не на Снежанка - упорито твърди, че тая история с помощничката се отнасяла за Дядо Мраз, а не за Дядо Коледа. Сега, кой е Дядо Мраз и кой е Дядо Коледа и защо Лина ми говори за дядовците от преди и след комунизма, са все неща, които ми идват в повече и потвърждават идеята ми, че мене с тая Снежанка май няма да ме огрее. Какво пък толкова – бих я взел за помощничка само покрай празниците, все пак доста суетня си има в кухнята, а и той дядо ви Мраз, да не е бил будала, я?


Все в реда на  празничните ми мечтания, реших тези дни да от тренирам една рецепта от класическата италианска коледна кухня. Лина каза, че съм се справил с приготвянето чудесно и без помощничка, но аз си оставам на мнението, че нещата винаги могат да бъдат направени по-добре, а когато се работи в екип (със Снежанка, хо-хо) резултатите могат да бъдат смайващи. Тук му е мястото да отбележа, че обзет от ентусиазъм, малко прекалих с количеството плънка, но пък за сметка на това, на следващия ден, забърках набързо само едно тесто за прясна паста и от останалото (от плънката)направих тортелини. Надявам се, да успея да пусна скоро и рецептата за тях. А за направата на джоба -
ето какво ви е нужно:
- 700 гр. телешко. Най-добре от коремната област и с дебелина около 6-7 см, така че да може да го разрежете по средата и да оформите нещо като джоб.
За плънката:
- 2 твърдо сварени яйца;
- 1 сурово яйце;
- 100 гр. мортадела ( ако в България не се намира може да заместите със колбас тип Хамбурски)
- 200 гр. спанак ( аз ползвах замразен)
- 100 гр. свинска кайма;
- 100 гр. саламела ( сурова наденица)
- 2 филийки хляб, накиснати в прясно мляко;
- 50 -70 гр. пармиджано (пармезан)
- скилидки чесън, розмарин, сол, пипер – на вкус;
- малко зехтин и кубче масло;
- домакински конец, игла за шиене с голямо ухо;
Приготвяне:
Най-напред се захванах да размразя и задуша спанака – слагам кубчетата направо в тигана и на слаб огън ги оставям да омекнат, добавяйки скилидка чесън и малко масълце. Сложете капак на тигана и разбърквайте често. В същото време може да си сварите и двете яйца. Третото яйце служи за омесване на плънката, съставена от:  каймата, пълнежа на наденичката, ситно - ситно нарязаната мортадела, отцедения от млякото хляб, настърганото пармиджано (пармезан), сол и пипер на вкус. Ще ви се получи смес като за кюфтета. Обелете сварените яйца. Ако спанакът вече е готов, изчакайте го малко да поизстине, след което може да се заемете да пълните „джоба”. Процедирайте така: най-напред сложете спанака, след това варено яйце ( на мен второто не ми се хвана) и най-накрая запълнете останалото място с каймата. (виж снимките). Сега идва деликатната част – шиенето. Трябва да ви призная, че не съм добър в бродирането, така че ако и вие сте като мен, не се притеснявайте ( ето тук, Снежанка можеше да помогне). Важното е да стегнете добре бодовете, така че когато месото, готвейки се, започне леко да се свива, от „джоба” ви да не изпадне нищо. Може да запечете джоба във фурната, но лично аз предпочитам да го задушавам в покрит с капак тиган. На дъното слагам малко масълце, зехтин, клонче розмарин, една-две скилидки чесън и от време на време добавям съвсем мъничко вода. Месото трябва да се задушава предимно в собствения си сос. Обръщам го не много често, за да се образува коричка. Времето за готвене, зависи много от самото месо и от дебелината му, но горе –долу ще ви трябва около час и половина.
Сервирайте с класическото картофено пюре или както предпочитам аз с прясна елха, пардон салата.
Гответе с ентусиазъм и настроение. Така Добрият Вкус ще бъде с Вас!
teleshko-1 mortadela
spanak palnene
teleshko-shiene teleshko-gotvene
teleshko-v-tigan teleshko-gotovo

6 коментара:

  1. Мммм... изглежда вълшебно вкусно като самата Коледа :)

    ОтговорИзтриване
  2. ... и с нещо марково за пийване, едно хубаво вино, например... Добре дошъл в блога!

    ОтговорИзтриване
  3. Невероятна рецепта и точно за коледните празници или за нова година.Изглежда малко сложно с това пълнене, особено ако не успееш да направиш едно хубаво джобче и го скъсаш, просто не ми се мисли тогава какво бих правила и колко бих шила след това хаха, но изглежда страхотно поздравления и много благодаря за рецептата, която ни предоставяте и на нас.Стъпките са добре описани, дано и при мен се получи, даже при самото пълнене ще си викна и помощник готвач да ми държи месото, докато го пълня със всичките тези вкусотии.Нека и новата година бъде винаги с такава пълна маса.

    ОтговорИзтриване
  4. Добре дошла, Круизи!
    Да, рецептата изглежда сложна, но ще видиш, че не е толкова страшно. Ако пък ще имаш и помощник - забавлението е гарантирано. Да ви е сладко.

    ОтговорИзтриване
  5. Titanium Network Surf Free Shipping - TITanium Artists
    TITanium Online Surf Free Shipping. The TITIAN titanium paint color SPORTS FREE titanium bikes for sale WINNING TIPS titanium tv apk & TIPS offer daily tips, videos, videos titanium app and more. titanium glasses frames

    ОтговорИзтриване

Варено със сос pearà

Вареното със сос pearà е типично ястие в празничното италианско меню най-вече на жителите на Верона и околностите. Легендата разказва, че...