28.01.11 г.

БАБИНО ПИЛЕ / POLLO DELLA NONNA

 
Днешната рецепта е съвсем елементарна за изпълнение. Предлагам ви я като алтернатива на класическото печено или пържено пиле. Цялото приготвяне ще ви отнеме криво-ляво, около половин час. Какво по-хубаво от това, да се приберете вечер, изморени от работа и за нула време да сготвите на жена си италианска вечеря. Току виж, оставила ви е после да си гледате мача на спокойствие. Тази простичка рецепта ме е спасявала и в други случай. Например, когато Лина ми е поръчала да купя бутчета, пък аз се връщам от пазар с пилешки гърди. На практика, за това ястие, може да ползвате която и да е част от пилето, а може и цяло, нарязано на парчета. Гарнитурата е още по-лесна – задушени с масло моркови. Наричам този вид рецепти „право в целта” – няма как да объркате нещо. Научил съм я от баба ми. Готвеше ми я винаги, когато и отивах на гости изневиделица. А нали знаете, бабите винаги глезят внуците си – поглезете се и вие.
Ето какво ви е нужно:
Пилешко месо;
Чаша бяло вино;
Клонче пресен розмарин (ако нямате клонче, може и сух);
Чесън;
Бульон на гранули ( в алтернатива може да си нароните 1-2 кубчета)
Моркови;
Масло;
Приготвяне: Запържете пилето първо от към страната с кожата, а след това обръщайте от време на време, докато се зачерви добре  и от двете страни. После похлупете тигана с капак и оставете да къкри на бавен огън за около двайсет минути. После отхлупете и оставете да поизври сосчето, но не оставяйте пилето „на сухо”.
Както ще видите във филмчето, аз варя морковите на пара. Ползвам едно от полезните китайски изобретения – бамбукова приставка, но вие естествено може да ползвате други приспособления за целта или просто да си сварите морковите във вода. Не ги варете обаче до пълното им омекване. Оставете ги малко по-твърди и довършете готвенето им в тигана за да  поемат аромата на маслото.
Както винаги – важното е да правите всичко с ентусиазъм и настроение. Така Добрият Вкус ще бъде с вас и резултатите – отлични.


9 коментара:

  1. Страхотно клипче и лесна рецепта. Обезателно ще пробвам в скоро време. " Чезан" :))

    ОтговорИзтриване
  2. Grazie Kathrin, пиши после дали ти е харесало пилето на баба ми!

    ОтговорИзтриване
  3. Много е вкусно.
    Тази вечер го сготвихме и останахме очаровани.
    Благодаря.

    Поздрави:o)

    ОтговорИзтриване
  4. Много вкусно се плучи пилето на бабата на Фулвио и у нас :)) А морковите на пара бяха ....Мисля честичко да го правя. Бързо и лесно с чудесен резултат :)

    ОтговорИзтриване
  5. E viva Kathryn! Моята концепция за кухнята е точно такава - малко, но качествени продукти и никакви сложни обработки. Между другото, погледнах твоя блог и чакам с нетърпение Лина да ми преведе нещичко. Пожелавам ти успех!

    ОтговорИзтриване
  6. Имате бутилка вино.
    От това пиле "онемя" тъщата...

    Поздрави :o)

    ОтговорИзтриване
  7. Радич, това си е истинско постижение. Не знам точно каква роля е изиграло пилето на баба ми,но поводът да пийнем бутилка вино заедно ми се струва повече от чудесен.При първа възможност ще го направим.

    ОтговорИзтриване
  8. С най-голямо удоволствие :o)

    ОтговорИзтриване

Варено със сос pearà

Вареното със сос pearà е типично ястие в празничното италианско меню най-вече на жителите на Верона и околностите. Легендата разказва, че...